Αρχική > Εκκλησία, Ηθική, Φιλοσοφία > Η Μάχη εντός μας!

Η Μάχη εντός μας!

Ιανουαρίου 3, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Γράφει ο Απόστολος Παύλος στο Κεφάλαιο 7 στην Προς Ρωμαίους Επιστολής:

14 Γνωρίζομεν ὅτι ὁ νόμος εἶναι πνευματικός, ἀλλ’ ἐγὼ εἶμαι σαρκικός, πουλημένος εἰς τὴν ἁμαρτίαν.
15 Δὲν μπορῶ νὰ ἐννοήσω τὰς ἰδικάς μου πράξεις, διότι δὲν κάνω ἐκεῖνο ποὺ θέλω ἀλλὰ κάνω ἐκεῖνο ποὺ μισῶ.
16 Ἀλλ’ ἐὰν κάνω ἐκεῖνο ποὺ θέλω, τότε συμφωνῶ ὅτι ὁ νόμος εἶναι καλός.
17 Ἀλλὰ εἰς τὴν πραγματικότητα δὲν ἐνεργῶ πλέον ἐγῶ, ἀλλὰ ἡ ἁμαρτία ποὺ κατοικεῖ μέσα μου.
18 Διότι ξέρω ὅτι δὲν κατοικεῖ τίποτε καλὸν μέσα μου, δηλαδὴ εἰς τὴν σάρκα μου. Ἡ θέλησις νὰ κάνω τὸ καλὸν ὑπάρχει, ἀλλὰ δὲν ἔχω τὴν δύναμιν νὰ τὸ κάνω,
19 διότι δὲν κάνω τὸ καλὸ ποὺ θέλω, ἀλλὰ τὸ κακὸν ποὺ δὲν θέλω, αὐτὸ κάνω.
20 Καὶ ἐὰν κάνω ἐκεῖνο ποὺ δὲν θέλω, τότε δὲν ἐνεργῶ πλέον ἐγὼ ἀλλ’ ἡ ἁμαρτία ποὺ κατοικεῖ μέσα μου.
21 Καὶ ἔτσι βρίσκω τοῦτον τὸν νόμον, ὅτι δηλαδὴ ἐνῷ ἐγὼ θέλω νὰ κάνω τὸ καλόν, μέσα μου ὑπάρχει πρόχειρον τὸ κακόν.
22 Αἰσθάνομαι μεγάλην εὐχαρίστησιν εἰς τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ κατὰ τὸν ἐσωτερικόν μου ἄνθρωπον, ἀλλὰ βλέπω ἄλλον νόμον εἰς τὰ μέλη μου,
23 ὁ ὁποῖος ἀντιστρατεύεται εἰς τὸν νόμον τοῦ λογικοῦ μου καὶ μὲ αἰχμαλωτίζει διὰ τοῦ νόμου τῆς ἁμαρτίας ποὺ ὑπάρχει εἰς τὰ μέλη μου.
24 Ταλαίπωρος ἐγὼ ἄνθρωπος! Ποιός θὰ μὲ ἐλευθερώσῃ ἀπὸ τὸ σῶμα τοῦτο τὸ καταδικασμένον εἰς θάνατον;
25 Εὐχαριστῶ τὸν Θεόν, διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου μας. Ἄρα λοιπὸν ἐγὼ ὁ ἴδιος μὲ τὸν νοῦν μου δουλεύω εἰς τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ μὲ τὴν σάρκα μου εἰς τὸν νόμον τῆς ἁμαρτίας.

Κάτι αντίστοιχο φαίνεται υποστηρίζει και ο Daniel Goldstein στην ομιλία του στο TED «The battle between your present and future self»

Ο Daniel Goldstein αναφέρει στην ομιλία του

Tying yourself to a mast is perhaps the oldest written example of what psychologists call a commitment device. A commitment device is a decision that you make with a cool head to bind yourself so that you don’t do something regrettable when you have a hot head. Because there’s two heads inside one person when you think about it.

Και συνεχίζει:

So why do we need commitment devices? Well resisting temptation is hard, as the 19th century English economist Nassau William Senior said, «To abstain from the enjoyment which is in our power, or to seek distant rather than immediate results, are among the most painful exertions of the human will.» If you set goals for yourself and you’re like a lot of other people, you probably realize it’s not that your goals are physically impossible that’s keeping you from achieving them, it’s that you lack the self-discipline to stick to them. It’s physically possible to lose weight. It’s physically possible to exercise more. But resisting temptation is hard.

The other reason that it’s difficult to resist temptation is because it’s an unequal battle between the present self and the future self. I mean, let’s face it, the present self is present. It’s in control. It’s in power right now. It has these strong, heroic arms that can lift doughnuts into your mouth. And the future self is not even around. It’s off in the future. It’s weak. It doesn’t even have a lawyer present. There’s nobody to stick up for the future self. And so the present self can trounce all over its dreams. So there’s this battle between the two selves that’s being fought, and we need commitment devices to level the playing field between the two.

Η έμπνευση ήρθε σε αυτόν και στους συνεργάτες του από τον Φιλόσοφο Derek Parfit, ο οποίος υποστηρίζει:

We might neglect our future selves because of some failure of belief or imagination. That is to say, we somehow might not believe that we’re going to get old, or we might not be able to imagine that we’re going to get old some day. On the one hand, it sounds ridiculous. Of course, we know that we’re going to get old. But aren’t there things that we believe and don’t believe at the same time?

Έτσι δημιούργησαν λογισμικό προσομοίωσης για να αναπαραστήσουν την επίδραση των τωρινών οικονομικών αποφάσεων στον μελλοντικό ευατό.

Η ομιλία αυτή αλλά και το λογισμικό που αναπτύσσει η ομάδα του έχει ιατρικές και θεολογικές προεκτάσεις. Θα αναφερθώ στις Θεολογικές προεκτάσεις. Φανταστείτε έναν αντίστοιχο λογισμικό που θα μας δείχνει την Μετά Θάνατον Ζώη (Παράδεισο και Κόλαση). Το συγκεκριμένο λογισμικό θα μας λέει πως θα περνάμε και τι θα νιώθουμε τότε εαν διαπράξουμε μια συγκεκριμένη ας πούμε αρετή ή αμαρτία. Κάτι ανάλογο κάνουν και οι παραστατικές εικόνες που χρησιμοποιεί το Ευαγγέλιο και οι Εκκλησιαστικοί Πατέρες. Ενδεχομένως ένα αντίστοιχο λογισμικό να είναι αποτελεσματικότερο την σήμερον ημέρα.

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: