Αρχική > Εκκλησία, Ηθική, Φιλοσοφία > Ευτυχώς που Καταργήθηκε ο Νόμος!

Ευτυχώς που Καταργήθηκε ο Νόμος!

Ιανουαρίου 5, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Αγιες Μέρες που ‘ναι θα κάνω άλλη μια θεολογικού περιεχομένου ανάρτηση.

Επειδή η Σύγχρονη Ζωή είναι πολύ διαφορετική δεν μπορούμε να καταλάβουμε την ζωή στην Παλαιά Διαθήκη και το καινούργιο που έφερε ο Χριστός.

Αφορμή για αυτή την ανάρτηση στάθηκε μια ομιλία στο TED του A.J. Jacobs με τίτλο «Η βιβλική χρονιά του A.J. Jacobs». Ο παρουσιαστής περιγράφει την ζωή του για ένα χρόνο σύμφωνα με την Βίβλο και πιο συγκεκριμένα την Παλαιά Διαθήκη και την Εβραϊκή Παράδοση.

Δείτε αυτή την ομιλία και πιστεύω ότι μετά θα κατανοήσετε περισσότερο (τουλάχιστον εγώ κατανόησα) το λόγο του Απόστολου Παύλου στην Προς Γαλάτας Επιστολή:

15Εμείς είμαστε εκ γενετής Ιουδαίοι κι όχι αμαρτωλοί εθνικοί. 16Ξέρουμε όμως πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να σωθεί με την τήρηση των διατάξεων του νόμου. Αυτό θα γίνει μόνο με την πίστη στον Ιησού Χριστό. Γι’ αυτό κι εμείς πιστέψαμε στον Ιησού Χριστό, για να δικαιωθούμε με την πίστη στο Χριστό κι όχι με την τήρηση του νόμου· γιατί με τα έργα του νόμου δε θα σωθεί κανένας άνθρωπος. 17Αν όμως, ζητώντας να σωθούμε από το Χριστό, βρεθήκαμε να είμαστε κι εμείς αμαρτωλοί όπως οι εθνικοί, σημαίνει τάχα πως ο Χριστός οδηγεί στην αμαρτία; Όχι βέβαια! 18Γιατί αν ό,τι γκρέμισα το ξαναχτίζω, είναι σαν να ομολογώ πως έκανα λάθος όταν το γκρέμιζα. 19Κι αληθι­νά, με κριτήριο το νόμο, έχω πεθάνει για τη θρησκεία του νόμου, για να βρω τη ζωή κοντά στο Θεό. Έχω πεθάνει στο σταυρό μαζί με το Χριστό. 20Και δε ζω πια εγώ, αλλά ζει στο πρόσωπό μου ο Χριστός. Κι η τωρινή σωματική μου ζωή είναι ζωή βασισμένη στην πίστη μου στον Υιό του Θεού, που με αγάπησε και πέθανε εκούσια για χάρη μου. 21Δεν μπορώ ν’ αγνοήσω αυτή τη δωρεά του Θεού. Αν όμως η σωτη­ρία εξασφαλίζεται με την τήρηση του νόμου, τότε ο Χριστός πέθανε χωρίς λόγο.

Ευτυχώς που ήρθε δηλαδή ο Χριστός στον Κόσμο και κατάργησε όλες τις επουσιώδεις διατάξεις του Νόμου. Και έδωσε την Χάρη του και το Έλεος του σε μας αφήνοντας μας πάντα ελεύθερους και χωρίς νομικούς ψυχαναγκασμούς.

Και τώρα καταλαβαίνω περισσότερο και το λόγο του Ιησού στην Καινή Διαθήκη

… 21 Τότε ἐπλησίασε ὁ Πέτρος καὶ τοῦ εἶπε, «Κύριε, πόσες φορὲς νὰ συγχωρήσω τὸν ἀδελφόν μου, ἐὰν ἐξακολουθῇ νὰ μοῦ κάνῃ κακό; Ἕως ἑπτὰ φορές;».  22 Λέγει εἰς αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς, «Δὲν σοῦ λέγω ἕως ἑπτὰ φορές, ἀλλὰ ἕως ἑβδομῆντα φορὲς τὸ ἑπτά…

και την στροφή του ποιήματος του Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου στην ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως

Ἀλλὰ τοῦτο πάλιν οἶδα,
ὡς οὐ μέγεθος πταισμάτων,
οὐχ ἁμαρτημάτων πλῆθος,
ὑπερβαίνει τοῦ Θεοῦ μου
τὴν πολλὴν μακροθυμίαν,
καὶ φιλανθρωπίαν ἄκραν·

Δόξα τη Μακροθυμία Σου Κύριε! & Μέγα Σου το Έλεος.

Καλή Φώτιση σε Όλους μας.

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

