Αρχική > Παραμύθια > Διάλογος Εγγονού – Παππού

Διάλογος Εγγονού – Παππού

Ιανουαρίου 15, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Μυθοπλασία

(βασισμένο σε αληθινά πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις)

Παππού για πες μου πότε πήγες για πρώτη φορά με γυναίκα;

Τι είναι αυτά που με ρωτάς παιδί μου; άπρεπες κουβέντες.

Απάντησε μου σε παρακαλώ παππού! θέλω να μου πεις. να ξέρω.

Κοίτα παιδί μου. Αυτά εμείς δεν τα συζητούσαμε παλιά. Θεωρούνταν αμαρτία.

Σε παρακαλώ παππού πες μου.

Να παιδί μου όταν παντρεύτηκα την γιαγιά σου.

Δηλαδή παππού μέχρι να παντρευτείς δεν είχες …

Ναι παιδί μου.

Ουτε καν όταν ήσουν αρραβωνιασμένος με την γιαγιά;

Ούτε τότε.

Δηλαδή παππού πήγες στρατό, πήγες στον πόλεμο το 1922 και ήσουν αγνός;

Ναι παιδί μου. Παλιά ήταν μεγάλη αμαρτία. Δεν είχες μάτια να αντικρίσεις τον κόσμο, καλύτερα να εξαφανίζοσουνα.

Τώρα παππου θεωρείται φυσιολογικό!

Και γιατί παιδί μου θεωρείται φυσιολογικό;

Να παππού εγώ όταν ήμουν στρατό και γύρναγα από εξοδούχος με ρώταγαν εάν πήγα με γυναίκα.

Παιδί μου εμείς στο στρατό δεν τολμούσαμε να μιλήσουμε για αυτά τα πράγματα. Και πολύ λίγοι πήγαιναν …Οι περισσότεροι ήμασταν αγνοί.

Για πες μου παππού στον Πόλεμο το 1922 νήστευες;

Προσπαθούσα παιδί μου. Τις Παρασκευές τις κράταγα. Μια Παρασκευή δεν κράτησα μόνο που γινόταν σφοδρή μάχη με τους  Τούρκους και ακόμα μετανιώνω. Πολεμούσαμε για δέκα ώρες συνεχόμενες, νηστικοί και όταν τελείωσε φάγαμε λίγη γαλέτα με τυρί.

Εξομολογιούσανα παππου στον πόλεμο;

Είχα πάει προτού φύγουμε για την Μικρά Ασία σε ένα καλό παπά στην Πρέβεζα.

Και τι σου ‘πε παππου;

Μου ‘πε να μην βλάπτω του αιχμαλώτους και τα γυναικόπαιδα. Ξένα υπάρχοντα να μην αγγίξω.

Για την νηστεία παππού τι σου είπε;

όσο αντέχω μου ‘πε. να τρώω ότι έχει το συσσίτιο.

Και τον άκουσες παππού;

Ναι. Για αυτό γύρισα πίσω ζωντανός.

Δηλαδή παππού τι εννοείς;

Να παιδί μου. όσοι ξέρω που μαγαρίστηκαν δεν γύρισαν πίσω. σκοτωθήκαν εκεί.

Τι εννοείς μαγαρίστηκαν;

Να άλλοι λήστεψαν σπίτια σε χωριά που μπαίναμε κατακτητές, άλλοι ατίμαζαν γυναίκες, άλλοι σκότωναν παιδιά, κακομεταχειρίζονταν αιχμαλώτους, έκλεβαν νεκρούς στρατιώτες. όσους ξέρω σκοτώθηκαν εκεί και πολλοί από αυτούς βασανίστηκαν μέχρι να πεθάνουν. Πέθαναν στα νοσοκομεία από τα πολλά τραύματα που είχαν.

τους τιμώρησε ο Θεός δηλαδή παππού;

μπορεί να το πείς και έτσι.

καλύτερα τιμωρία εδώ παρά τιμωρία μετά. καταλαβαίνεις;

ναι παππού!

να σε ρωτήσω παππού κάτι άλλο;

την γιαγιά την ερωτεύτηκες;

εμείς δεν ξέραμε τότε από έρωτες όπως ξέρετε εσείς.

δηλαδή παππού την γιαγιά στην δώσανε χωρίς να την θες.

κοίτα εγώ ήμουν από τους τυχερούς. η γιαγιά σου μου άρεσε. την είχα ξεχωρίσει σε όλο το χωριό. ήταν ψηλή, όμορφη.Την ζήτησα και μου την δώσανε.

Την δώσανε; δηλαδή δεν την ρωτήσανε

Τότε δεν σε ρώταγαν και ιδίως τις γυναίκες. σε έδιναν και τέλος. Ήθελες δεν ήθελες. Αλλά και η γιαγιά σου ήταν και αυτή από τους τυχερές γιατί  ο πατέρας της την ρώτησε; τον θες; και είπε ναι και έτσι προχώρησε μετά.

παππού εάν έλεγε όχι;

ευτυχώς δεν είπε.

για σένα ή για την γιαγιά;

και για τους δυο. Καλύτερος γάμος γίνεται όταν θέλουν και οι δυο. Όχι ότι δεν υπάρχουν και εξαιρέσεις. Να παιδί μου η θεια Σωζενα παντρεύτηκε χωρίς να τον θέλει αλλά μετά τον αγάπησε και την αγάπησε.

Τώρα παππού αλλάξαν τα πράγματα. δυο άνθρωποι δεν παντρεύονται εάν δεν ερωτευτούν.

Και γιατί χωρίζουν;

μάλλον γιατί δεν μπορούν να τα βρουν μετά.

Κοίτα παιδί μου. κάθε εποχή έχει τα δικά της καλά και κακά. Αυτό που λές είναι καλό. Παλιά γίνονταν εγκλήματα. Συκοφαντούσαν για παράδειγμα μια κοπέλα ότι πήγε με τον τάδε, και μετα την δίναν όπου να ΄ταν.  Να η θεια σου η Μητσενα. Τη συκοφάντησαν οι αδερφές της οτι αγάπησε τον μπαρμπά Κίτσο (Θεος σχωρέστον) και οι γονείς της την πάντρεψαν με έναν απ΄ τα Τζουμέρκα που χε τρία πρόβατα όλα και όλα. Πέρασε δύσκολα. Ακόμα το φέρει βαριά.

Μα είναι 86 ετών η θεια;

Και όμως! Για αυτό σου λέω γίνονταν εγκλήματα.

Και ο μπαρμπά Κίτσος;

Παντρεύτηκε μια άλλη. όνομα και μη χωριό. Θεός σχωρέστον.

Τώρα είναι καλύτερα.

Ναι παιδί μου. Τώρα άλλα είναι τα άσχημα.

Εννοείς παππού …

Ναι αυτό εννοώ. Ο Θεός έφτιαξε τον άνδρα και την γυναίκα να σμίγουν μαζί, να κάνουν παιδιά…

παππού αυτό γίνεται και σήμερα. Απλώς πριν παντρευτούν δυο, έχουν σμίξει με πολλούς και πολλές.

Και πως περιμένουν να στεριώσει γάμος … Έτσι γάμος δεν στεριώνει.

Μπορείς να χείς δίκιο παππού!

Σε αυτό έχω παιδί μου.

συνεχίζεται ….

 

Κατηγορίες:Παραμύθια Ετικέτες:
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

