Αρχική > Διδασκαλία, Εκπαίδευση, Μάθηση > Θεωρητικά Πλαίσια Ένταξης ΤΠΕ

Θεωρητικά Πλαίσια Ένταξης ΤΠΕ

Φεβρουαρίου 14, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Τα 4 παραδείγματα του Kemmis

  • Διδακτικό Παράδειγμα (Instructional Paradigm). Βασισμένο στην Συμπεριφοριστική Θεωρία. Κυριαρχούν λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής.
  • Αποκαλυπτικό Παράδειγμα (Revelatory Paradigm).  Βασισμένο στην Θεωρία του Bruner, Ausubel. Οι Υπολογιστές χρησιμοποιούνται για Προσομοιώσεις, Μοντελοποιήσεις.
  • Εικαστικό-Συμπερασματικό Παράδειγμα (Conjectural Paradigm). Βασισμένο στην Εποικοδομιστική Θεωρία. Οι Υπολογιστές ως εργαλεία.
  • Απελευθερωτικό Παράδειγμα ή Χειραφέτησης (Emancipatory Paradigm). Μείωση φόρτου εργασίας του μαθητή που κάνει ο υπολογιστής. Έμφαση στην Αυθεντικότητα της εργασίας του μαθητή.

Kemmis, S., R. Atkin, & Wright, E. (1977) How do students learn? Working papers on computer assisted learning (Norwich, Centre for Applied Research in Education, UEA)

Μοντέλο Taylor

Ο υπολογιστής ως Δάσκαλος (Tutor).

Ο υπολογιστής ως Εργαλείο ( Tool). Χρήση λογισμικού γενικού σκοπού.

Ο υπολογιστής ως Μαθητής (Tutee). Κυρίως προγραμματισμός Η/Υ

Taylor, R., P. (1980) The Computer in the School: Tutor, Tool, Tutee, New York: Teachers College Press.

Μοντέλο Squires & McDougall

Squires, D. & McDougall, A. (1994) Choosing and Using Educational Software: A teachers’ guide, London: The Falmer Press.

Μοντέλο Webb

εικόνα από δημοσίευση Webb, 2005

Webb, M. (2005). Affordances of ICT in science learning: implications for an integrated pedagogy. International Journal of Science Education, 27(6), 705–735

Μοντέλο Pelgrum & Law

Pelgrum, W., Law N. and Plomp, T. (2008) The Use of Computers Worldwide Pedagogy and ICT Use in Schools around the World: Findings from the IEA SITES 2006 Study (CERC Studies in Comparative Education)

Μοντέλο TPCK

TPCK Mishra, P., & Koehler, M. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.

ICT-TPCK Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK), Computers & Education, 52, 154-168

Πληροφορίες από:

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: