Αρχική > Διδασκαλία, Εκπαίδευση, Κοινωνία, Μάθηση > 11 Στοιχεία για Σύγχρονο Θεωρητικό Παιδαγωγικό Background

11 Στοιχεία για Σύγχρονο Θεωρητικό Παιδαγωγικό Background

Σεπτεμβρίου 2, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Ο φίλος μου ο Θόδωρος είναι ασφαλιστής. Ασχολείται όμως και με την εκπαίδευση κάνοντας Κατηχητικά. Και πραγματικά έχει το χάρισμα της διδασκαλίας . Μου ζήτησε να του δώσω ένα βιβλίο να διαβάσει ένα βιβλίο για συνεργατική διδασκαλία και του έδωσα  το Ομαδική Διδασκαλία, Θεμελίωση και παραδείγματα.  Εγώ βέβαια δεν το χω διαβάσει.

Ο φίλος μου κατέληξε στα εξής συμπεράσματα διαβάζοντας το:

  1. Η διδασκαλία πρέπει να γίνεται στη βάση του βιωματικού τρόπου μάθησης της καθημερινότητας.
  2. Η μορφή ανώτερου-κατώτερου, καθώς και η φρονηματική διδασκαλία δεν αποτελούν διεισδυτικούς τρόπους μάθησης
  3. Η μεταφύτευση, επίσης δεν αποτελεί διεισδυτικό τρόπο εκπαίδευσης
  4. Η  μονοδρομική διδασκαλία σήμερα θεωρείται άκρως αποτυχημένη μέθοδος εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευόμενος πρέπει να έχει χώρο, να αναπτύξει τις απόψεις του, να εκφραστεί, να αναπτύξει την κριτική του ικανότητα, μέσω της επαγωγικής και παραγωγικής σκέψης, ειδάλλως το πραγματευόμενο αντικείμενο δεν γίνεται ουσιαστικά κατανοητό.
  5. Η μηχανοποιημένη διδασκαλία δεν είναι επιδραστική. Το μάθημα πρέπει να έχει διαρκώς την αίσθηση του απρόοπτου και του νέου
  6. Το μάθημα, πρέπει να κεντρίζει τον ενδιαφερόμενο
  7.  Ο αυτοσχεδιασμός είναι απαραίτητο στοιχείο μίας διεισδυτικής διδασκαλίας
  8. Η διδασκαλία πρέπει να ομαδική, καθώς και οι στόχοι. Διδασκαλία δίχως στόχους δε νοείται.
  9. Η διδασκαλία πρέπει να είναι συνεργατική. Η μη συνεργατική διδασκαλία ενισχύει το εγώ. Η αυστηρή πειθαρχεία επίσης, όπως και η φρονηματική ηθικολογία οδηγεί σε εγωκεντρική διδασκαλία και αποτρέπει την κοινωνική συμμετοχή.
  10. Η εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευόμενου και εκπαιδευτή προέρχεται μέσα από ένα κλίμα ειλικρίνειας και ισότητας. Ο εκπαιδευτής πρέπει να κερδίσει τη θέση του μέσω των γνώσεων και των μεθόδων του, ενώ πρέπει να αντιλαμβάνεται το ασυνείδητο κομμάτι των επιδιώξεων της ομάδας, πράγμα που επιτυγχάνουν οι κορυφαίοι εκπαιδευτές.
  11. Ομαδική εργασία και ισότιμη συζήτηση οδηγούν σε ωρίμανση της προσωπικότητας και κοινωνικοποίηση. Έτσι μόνο το παιδί μαθαίνει την ύπαρξη του ως εμείς και όχι ως εγώ! μαθαίνει να προσδιορίζεται από την κοινωνική συμμετοχή.

Τέλος η παιδεία πρέπει να έχει πάντοτε θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά και πρακτικό-βιωματικό, ειδάλλως είναι ακρωτηριασμένη!

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: